השתלת שיניים ביום אחד

שתף מאמר:

השתלות שיניים ביום אחד – זהו מונח רפואי המשמש לתיאור התהליך שבו שן, שיניים או שחזורים נעקרים מהמקום ובמקומם מותקן שתלים ועליהם  גשר או גשרים מבלי להמתין זמן ארוך למדי ל-osseointegration. הדבר נעשה במהלך אחד ולא בתהליך של “השתלה בשני שלבים” המסורתי או בשיטה של המתנה להשתלה מסיבות אחרות.

השיטה של השתלת שיניים ביום אחד הפכה להיות בחירה פופולרית בקרב מטופלים שלא רוצים לחכות תקופה ארוכה של חודשים לפני קבלת השיניים החדשות שלהם. זהו תהליך מיידי האפשר להם לקבל את השתל ואחריו הגשר שעליו יושבות השיניים – הכל בטיפול אחד.

התהליך, או השיטה הזאת, נקראת בדרך כלל כהליך של השתלות שיניים ביום אחד או ‘שיניים היום’ ובעוד שזה נשמע מפתה מאוד, אין דבר ללא בעיות ולשיטה הזאת הבעיות שלה. כמו בכל דבר, יש יתרונות וחסרונות בכל צורה של טיפולי שיניים וטיפול זה אינו יוצא מן הכלל. היתרון הגדול הוא שבמקרים בהם יש צורך לעקור את כל השיניים, הדבר שיחייב הרכבת תותבת שלמה. בשיטה של השתלת שיניים ביום אחד המטופל כל הזמן יהיה עם שיניים קבועות ולא ייצטרך תותבות.

השתלה דנטלית רגילה, זאת בשתי השלבים, היא עדיין הבחירה המועדפת עבור רופאי שיניים רבים. הסיבה לכך היא שזה מאפשר לאותםשתלים דנטליים להחלים כראוי בעזרת osseointegration (העצם מתרפא סביב השתל) שמביא לכך בסופו של דבר ליצירת בסיס חזק עבור הגשרים והשחזורים.

מהם היתרונות של השיטה הזאת?

ראשית, אין צורך להמתין לבניית עצם מסביב לשתל,ושנית, אין צורך עבור המטופל להסתובב עם תותבת בזמן שהשתלים מתרפאים. במצב הזה(מחכים לריפוי ולקליטת השתלים) ההמתנה יכולה להיות ארוכה והיא נעה לרוב בין שישה חודשים לשנה.

מהן החסרונות של השיטה?

הצורך במספר רב יותר של שתלים – לעיתים קרובות כתוצאה של אפשרות שהשתל לא ייקלט.

חסרון נוסף של השתלות שיניים ביום אחד הוא כי השתלים לא הגלידו ולכן הם עדיין לא התמזגו עם עצם הלסת. הדבר הזה  יכול להוות סיבה לכשל השתל.

סיבה אחרונה היא שמחירה קצת יותר יקר מהשתלה קונבנציונלית.

מאמרים נוספים

כתרים

הענף האסתטי מתפתח גם ברפואת השיניים. אם עד לפני כמה שנים חוזקו של החומר, עמידותו לאורך זמן והתאמתו של הכתר לשן היוו את הקריטריונים החשובים

השתלת שיניים ביום אחד

השתלות שיניים ביום אחד – זהו מונח רפואי המשמש לתיאור התהליך שבו שן, שיניים או שחזורים נעקרים מהמקום ובמקומם מותקן שתלים ועליהם  גשר או גשרים